Context

The RPO radiology imaging group contacted us to review its entire communication strategy, and to create a modern brand image to differentiate the center from other Parisian medical groups. RPO also wanted to provide patients with complete and quality information about radiology, and to make it easier for them to contact the center and schedule appointments.

Our solution

We reviewed every aspect of RPO's brand identity, including its brand name, and gave it a new communication strategy. Audacy created a visual identity and a website complying with the visual standards of the medical sector, with modern and appealing colors (blue, yellow). Audacy also took care of the website's development with Wordpress, as well as its editorial contents. We optimized RPO's website with call to action buttons, to make it easier for patients to schedule appointments, download files or contact the center. Audacy digital agency also integrated a social media approach to RPO's strategy (Facebook, Twitter, Linkedin, etc.) and translated its content into English and Chinese.

See our work Nous consulter Retour

Contexte

Le cabinet de radiologie RPO nous a confié la mission de repenser sa communication globale, afin de moderniser son image et se démarquer des autres centres médicaux parisiens. L'objectif était également de fournir aux patients une information complète et de qualité sur le secteur de la radiologie, et les inciter à contacter le centre pour prendre rendez-vous pour leurs examens radiographiques.

Solution proposée

Nous avons repensé l'identité de marque du cabinet, à commencer par son nom, et établi une stratégie de communication nouvelle pour cet établissement médical privé. La nouvelle identité visuelle de Radiologie Paris Ouest respecte les couleurs propres au secteur médical, tout en présentant un design dynamique (couleurs bleu et jaune). Audacy a réalisé le développement technique et la conception éditoriale du site internet du cabinet, construit autour de Wordpress. Celui-ci regroupe des outils visant à encourager le visiteur à prendre rendez-vous, télécharger des documents, ou à contacter le centre. Nous avons intégré à la communication de RPO une approche web social (Facebook, Twitter, LinkedIn, etc.) et avons supervisé la traduction du site en anglais et en chinois.

Voir la réalisation Nous consulter Retour